Popsmycke.


Hej min vän.
Låt oss ta varandras händer.
Låt oss bestiga ett berg eller två.
Vi kan väl stanna upp och slå ner ett par vakter när vi ändå är igång?
Hör du inte,
vilken skillnad det är nu,
på min röst,
på dina hjärtslag
mot då.
Hejhej officer;
Vi är på väg mot en stad,
mot ett rike av längtan,
där vi vill va,
där vi måste vara.
För såna som du och jag överlever inte när luften tränger på såhär.
Och när lungorna nästan sprängs,
och hjärtat slår slag på slag på slag,
ja, då håller jag mitt popsmycke så hårt så hårt,
för jag vill aldrig bli av med dig.
Så runt min hals,
har jag knutit med snöre och läder,
ett smycke,
som slår bara för dig,
mitt popsmycke

~ av d. på maj 21, 2007.

5 svar to “Popsmycke.”

  1. ö

  2. nej, inte ö.
    y! som i yes. eller YATTA!

  3. p

  4. äh. vissa har bättre ordförråd än andra :)
    YATTA-MASH!

  5. d is for desperately-trying-to-stimulate-what-it-was-that-was-alright.
    bara så alla vet :)

Kommentera

 
