varje känsla har sitt pris.


solen gör mig blek,
den tär ner varje sida jag tycker om hos mig,
och tar fram varje jag inte vill se

solen får mina ögon att kisa,
och läpparna att le,
men allting är det samma,
vare sig jag vill det eller ej

men efter sol,
kommer alltid regn,
det klär mig lite bättre,
och visst är det ironiskt,
att solsken gör mig blind,
och regn får mig att växa,
när alla andra skriker efter lyckan?

jag saknar mitt svarta moln.

~ av d. på maj 25, 2007.

4 svar to “varje känsla har sitt pris.”

  1. den var verkligen..hm *torkar bort tår från ögat* FIN! började snyfta för den stämmer så, så bra liksom

  2. lagom.
    av någon anledning blir den här lite sämre. det kan vara uppdelningen av rader, eller att det inte finns nån särskild rytm.
    men den var bra ändå.
    mest för att jag vet att du kan.
    det vet du med.

  3. jag vet inte riktig.
    visst det är ingen bra dikt ur rytmsikt perspektiv, men det är mina sällan.
    men jag tycker åtminstone texten återspeglar en rätt bra bild om hur en del av mitt liv fungerar.
    fast, självklart, finns det en hel del brister.
    tack.

  4. Tacktack! :)
    alltid kul att kunna sätta några ögon i tårar. fast. ja..inte gärna av fel anledningar.
    tack :)

Kommentera

 
