visuell kod.


berg och sten,
löv och bro,
bildar tillsamans en bäck
kom med
kom ner
till oss
där vindar mojnar
och änglar faller,
till oss vid vintergatans kant,
kom i vår famn

för nu ska vi festa,
ja nu ska vi älska,
för idag är snart imorgon,
och imorgon snart ett minne blott
så kom till mig,
mig mig mig

jag har ingenting att erbjuda,
än mindre att förlora och förlåta,
men du vet var du kan finna mig,
vid källan.
vid bäcken,
under trädet,
och över bron,
precis innan våren,
precis efter sommar,
innan bomberna,
och ja, efter john blund,
när du sover,
och när du blundar,
då är jag där.
som ett läkande plåster,
bara för ..

dig.

~ av d. på maj 31, 2007.

6 svar to “visuell kod.”

  1. hjälp vad bra

  2. mja, mm. mycket bra.

  3. =) oh tack

  4. mja mm. jag tycker om den.! :)
    den skrevs när jag läste din första som du skickade.. ^^

  5. hihihi! jag är bäst på att typ ge folk inspiration. eller… w/e. nu är jag lite stolt i alla fall. ^

  6. ”jag har ingenting att erbjuda,
    än mindre att förlora och förlåta,” den biten var bara,..underbar

Kommentera

 
