Guds hand.


jag har trampat i varje trummas takt,
följt varje litet slag
snällt dansat efter varje pipa,
visslat ikapp med ljudet
men nu är det dags för dom,
att stoppa mig, – lilla ego
dags för dom att lyda,
mig
För ni har hört,
hur det viskas om mig i varje gathörn,
bakom varje rygg
det är mig dom stenar efter begravningar,
det är mig ingen lyckas träffa med pil,
det är jag jag jag och mitt mot er.

~ av d. på juli 4, 2007.

6 svar to “Guds hand.”

  1. mjäk. ahmen, jag tänkte liksom kommentera värsta bra men jag har ju inte så mycket att säga mer än ”fan vad grym du är” och ”du är bäst” och ”låt dom inte ta dig nu” och ”du är starkare än alla dom” och allt sånt där annat som du redan vet. men skitsaksamma:

    – fan vad grym du är, min vän
    du är verkligen bäst och
    låt dom inte ta dig nu för
    du är starkare än dom
    …och allt annat som du redan hört och redan vet.

    japp.
    hoppas det duger.

  2. men nej hallå!
    det är ju du!
    Som lärde mig allt det här,
    som såg mig byggas upp, och ta mig hit.
    du ska ha allt tack å alla små glädjerop som kastas efter mig.
    allt borde tillhöra dig.

    tack. om det bara vore ett substantiv

  3. amazing

  4. tack så jättemycket :’)

  5. d.pod du är så duktig du :)

  6. En underbar dikt.

Kommentera

 
