I fall inte nån sätter fart


Jag är så trött att jag inte ens orkar lyssna på musik,
så trött på det mönster jag så länge målat upp
Så arg på den vägg mönstret slutligen fastnade vid,
jag är helt värdelöst besviken på bilden som kom fram
Är det bara jag som känner så här,
i denna gråtrista regnbågevärld?
Kanske inte,
kanske så,
huvudsaken är,
att vi är allt för få
Som känner som jag,
som känner som du
Förnukännerjagmigövergivenensamochrädd
 med all rätt

Och visst saknar jag sång, dans och musik,
visst gör jag det
Men vad gör man om man ligger hemma i Växjö,
och livet,
livet leker i Arboga?

~ av d. på juli 30, 2007.

2 svar to “I fall inte nån sätter fart”

  1. lalala
    gråtrist regnbågevärld.
    .
    .
    med all rätt i världen.
    som James Bond.

  2. Svar: hihi, ja! Jag hoppas det är okej att jag lade upp dem. Annars är det bara att säga till.. Tyckte de var jättevackra, du har talang. :)

Kommentera

 
