Mormor. Och. Ni.


Min mormor,
hon sa till mig:
”david, du ska hinna krossa många hjärtan nu,
som ung,
för, om ett tag är du vuxen,
och då finns det inte tid,
eller plats för det”
Men mormor,
jag har krossat för många nu,
gjort för många ledsna,
försvagat för många hjärtan
Det är så det känns,
för varje gång jag tänker tillbaka,
blir jag illamående,
varför ska jag alltid vara så ond?
Någon borde ta ner mig,
ned mig från min egna tron,
slita av kronan,
och bränna den med alla dikter,
och allt slit

Men…
det kanske är ändå är så här det ska vara som ung,
för det har du varit,
så du borde veta
Och du har alltid…
alltid varit klok,
och alltid tänkt med hjärtat
 – vilket ingen annan verkar göra
Hoppas det slår,
och fortsätter slå tills jag blir tvåtusentrehundra år

Använd vattenfastmascara,
för här kommer jag,
tyvärr.

~ av d. på augusti 1, 2007.

6 svar to “Mormor. Och. Ni.”

  1. du är så jävla bra.

  2. fan vad bra.

  3. Jag vet inte om jag kan ta det där särskilt seriöst, men visst, tack.

  4. -.
    eller ja..för all del, tack så mycket lallaaa

  5. Du, jag tycker att du ska ta det seriöst, för du ÄR otroligt bra!.. Och du, tänk på framtiden istället för på det som varit, man blir så ledsen annars.. :/
    <3!

  6. :$ Tack!

    Men. Jag älskar den här dikten.
    Slutet får mig att kvävas.
    Kanske är det för att det är om mormor, kanske för att jag lyckades lite.
    Hursom.
    Fint.
    Tack! <33

Kommentera

 
