Livsregler.


Nån dag, efter jag har publicerat min första bok, ska jag skriva en bok om levnadsregler. Den ska vara jävligt kontroversiell och stå till kontrast mot den första boken, man kan säga att det är resultatet efter bokens sår. Ungefär ärren alltså.
Detta mina vänner är det första trevande steget i till den boken, komiskt; det första steget till efterföljare till den bok jag har skrivit två kapitel i. Komiskt.

Titel: Hardcore.

Kapitel ett. Leva.
Det viktigaste i livet är att må bra. Detta utesluter inte lidelse eller sorg, utan tvärtom innefattar dessa två faktorer för ett liv fyllt med välmående.
Regler:
Sträva aldrig mot kändiskap
Sträva heller aldrig mot pengar eller annan typ av belöning, men verkligen inte pengar
Lyssna på dig själv, men våga göra som andra säger. Du ska självklart inte vara en sån som följer strömmen, men du får heller aldrig låta dig själv tro att du vet allting om allt och anta att du alltid har rätt, våga lite på andra
Håll din stolthet hårt, var du än är – låt dom inte ta den
Ta ner dig själv på jorden, och erkänn sällan dig själv som duktig, utan låt det bli en morot att suga på. För när du tror att du har nått toppen har du tusen toppar kvar, så låt dig inte tappa tid genom att beundra din vandring

Jag vet inte.
Det är väl grunden till boken. Ungefär som mitt playahead-team, fast en bok. Och mer verklighetsförankrad.
Boken kommer innehålla kapitel inom Musik, Livet, Kärlek, Döden, Förhållanden, Relationer, och mer alldagliga saker, som att åka buss, köpa godis, gå på bio etc. etc..
En kodex om hur man lever som jag.
Själviskt och sjukt, ja kanske – desto mer intressant och komiskt tycker jag.
Vi får se.

Förresten, hur fan fick jag så många besökare?
Kulkul. Hej på er nya ansikten.

~ av d. på augusti 3, 2007.

5 svar to “Livsregler.”

  1. Hej :)

  2. HEJ! :D

  3. Var har du lärt dig att skriva så fint? :)

  4. heh. Jag vet inte..min mamma kanske var en penna och min pappa massa onödiga känslor. Kanske.
    Eller så…jag vet inte.
    Men tack ^^

  5. Okej, varsågod.. ^^

Kommentera

 
