höst.


så om du gav mig ett järnrör,
skulle jag slå ner vem du ville,
så du kan lita på mig,
så som jag litar på dig
lägger mitt hjärta i din hand,
tar emot ett hjärta i brand,
och visst känns det att du har ont,
visst är höstelden finare i år,
än förra året
och du målar min höstsol i pastell,
och det får mig att snurra runt,
får min värld att gå runt
går över,
går under,
förstörs helt,
du plockar upp mina bitar,
jag vet
även om dom spreds ut över hela din hemstad,
så vet jag,
du plockar upp dom,
så som jag skulle plockat dina bitar,
för din skull.

som två små höstlöv.

~ av d. på september 17, 2007.

8 svar to “höst.”

  1. jag tycker om att hösten är här.
    allt känns så mycket bättre nu.
    sommaren var så svår att handskas med.

  2. vi är nog de sötaste två små höstlöv världen någonsin skådat.
    gillar ”lägger mitt hjärta i din hand, tar emot ett hjärta i brand” för det stämmer ju.

  3. Du lyckas om och om igen.

  4. r: jag håller med.
    som alltid. nästan.

  5. elin:
    Oh. Tack. Det har du aldrig sagt förut :O

  6. Sofia: Tack. <3 det räcker så nu.
    tack.
    du vet var du har mig.

  7. Nej jag vet, det var min första kommentar, uyeah!

  8. Hiii :)
    Söt!
    Fortsätt kommentera när jag råkar trycka på rätt knappar så blir jag glad som en mus glad hund^^

Kommentera

 
