sanna


stick en spruta i min hals,
jag lovar att hålla käft
smält vaxet mot huden,
slå nerverna ur led
vrid mig,
vräng mig,
slit mitt hjärta,
så det far åt alla håll

bara du tar med mig hem,
bara du tar hand om mig sen

om tio år,
vill jag ha dig här,
om tio år,
vill jag att vi ligger där,
om tio år,
vill jag att ringen på ditt finger tär

för jag kommer göra dig lika mycket skada,
som rosorna du gav mig,
har gjort mig, och mitt

~ av d. på september 18, 2007.

5 svar to “sanna”

  1. jag fullkomligt älskar dina dikter

  2. tacktack! :)
    jag får lite ångest när du säger så.
    men.
    tack, det värmer ! <3

  3. nejmenåh. få inte ångest, det var ju inte meningen :)
    men äsch.
    du är riktigt bra på det du gör hursomhelst. <3

  4. ajsatan.
    jävlar vilken stark dikt.
    den är.. vacker.
    vill dig bara väl.

  5. tacktacktack.
    för att ni läser och skriver så fint.<3

Kommentera

 
