En paus i livet.


Småflickor blir slagna av sina föräldrar, våldtagna och kränkta av sina vänner – ibland önskar jag att jag inte levde här. För jag skäms, jag skäms ihjäl. Jag förstår varför, och jag förstår precis hur allting kan gå så jävla fel. Vad jag inte riktigt vill förstå är varför vårt samhälle inte gör någonting, varför ingen hör.
Att unga levande saker som hjärtan, kroppar och hjärnor ska förstöras bara sådär, utan att någon säger emot, det är för mig sjukt – och skrämmande. Det gör ni också, ändå sitter vi här, ändå sitter vi här utan att göra någonting åt att allting förstörs innan någon hinner fylla 18.

Undrar hur gamal jag blir.

~ av d. på oktober 9, 2007.

Kommentera

 
