b.


och när jag tror mig ha en chans
tar du allting från mig
tar varje jävla steg från mig

visar att allting inte alls var allting
och att det lilla ljuset
visst inte alls var så ljust som du först sa
utan bara vanligt fånigt dåligt missbrukat ljud

jag ser mig i spegeln
jag vänder mig av gammal vana mig bort
försöker se om någon finns där
försöker se att jag inte ensam står
men…nu är jag ensam, igen.

~ av d. på november 19, 2007.

5 svar to “b.”

  1. dina texter david.. det finns inte ord för hur mycket de berör

  2. tack som fan.
    jag hoppas verkligen dom berör, för det jag skriver kommer ur saker som berör, som är äkta – som känns.
    Tack.<3

  3. jag anar ett mönster?
    a, b..

  4. förresten så var dikten fin.
    blir lite ledsen dock, vill inte att du ska vara ledsen. du vet att jag bryr mig!

  5. jag funderade över mönstret idag.
    funderar på att döpa nästa dikt efter någon bokstav som betyder något särskilt för mig.
    som k.
    som j.
    eller s.

    ja. jag vet att du bryr dig. jag vet det. och det gör mig glad, jätteglad. det betyder mer att du bryr dig än om tusen andra bryr sig ska du veta.
    tack.

Kommentera

 
