c.


jag hatar att ljuga,
och jag hatar ju att försvinna
och jag hatar ännu lite mer,
att du ljuger och försvinner

men du,
du bara står där,
och lämnar allting som det är
du,
du bara står där,
och lämnar varje ensam fråga här

och nu rimmar jag ikapp,
med tårarna med guld i kant
dom forsar,
och tycks aldrig vilja ta slut
men det vill jag
och det vill säkert du med

För du tycker ju bra om mig,
det vet jag,
för det sa du igårigårinatt,
det vet jag,
för då kunde jag höra dig,
det vet jag,
för du lämnar alltid ett märke,
det vet jag,
för jag har tiotusentals av dom,
det vet jag,
för folk pratar om dom och mig,
det vet jag,
för jag hör varje ord som sägs,
det vet jag,
för jag är precis som du – vinden,
det vet jag,
för jag känner din hand innan den rör vid min,
det vet jag,
för jag har ett skavsår i min hand,
det vet jag,
för det är dig jag skriver om i mina dikter
det vet jag

för ingen är som jag,
förutom du

~ av d. på november 22, 2007.

12 svar to “c.”

  1. Gud så fint du skriver :)
    Tror förresten att jag kanske såg dig på kent i söndags… inte för att jag är någon stalker eller så, men ändå. XD

  2. finfinfin
    abc

  3. Tacktacktack! :)
    Haha! Jag tycker om stalkers till en viss uttsträckning. När det står folk utanför dörren kan det bli lite läskigt, men annars uppsakttas det.
    I söndags var det så jävla bra. Stod lite till höger om Jocke, andra raden.

  4. jajaja
    abc.
    och nästa blir d.
    och då måste den handla om mig.

    tack. <3

  5. fyfaan vad fint. helt underbart vackert.

    ”för jag är precis som du – vinden,
    det vet jag,
    för jag känner din hand innan den rör vid min,”

    (Kan knappast bli bättre)

  6. Vet inte om det är något jag fått för mig, men ska du på Lars Winnerbäck imorgon? :)

  7. Haha! :) Det är nog någonting du på något konstigt vis fått för dig!
    Jag ska inte dit, men det vore kul.
    Ska du?

  8. Ja det var verkligen asbra i söndags, inte för att jag kan jämföra med de andra dagarna, men bra var det i alla fall :)
    Själv stod jag längst fram, precis framför Martin!

  9. Framför Martin? :O
    Jag pratade en del med en tjej som också var precis framför Martin. Såg säkert dig innan.

  10. haha okej.. :*
    jo.. Är på väg dit snart nu :) Dock otroligt trött, så jag måste pigga upp mig lite ^^

  11. :) Hoppas det blir bra!
    Hörde att gårdagen var jättebra! <3

  12. Haha, ja det kanske du gjorde? :)

Kommentera

 
