cecilia, du talar som jag


– du vet att livet kommer sent
precis som dom första vårvindarna
så vänta, vänta lite med döden

jag väntar

jag väntar

ta mig bort från din tavla,
tack

nu vill jag ha en flicka som tar min hand,
håller den hårt,
för hårt
jag klarar sånt,
för i hela mitt liv har jag hållt min egen hand,
alldeles för hårt

jag kan stå vid din sida,
viska små små ord,
om det ena och det andra,
om stora, om små saker,
ge mig bara en chans

jag kan stå tätt intill,
ge dig tusen anledningar,
att hålla mig kvar,
jag ska verkligen försöka

och blommorna,
och och dikterna,
och löftena,
som aldrig är för små,
eller stora,
kommer med tiden
allting kommer med tiden

jag blir din,
om du är min,
stina.

~ av d. på november 23, 2007.

Kommentera

 
