i mina dina ögon


jag stavar inte ditt namn som du,
och jag ser inte på mig som du,
och tur är väl kanske det

om det kommer en vind,
med regn och is och fula ord,
så ska jag stå framför dig,
och bara stå
för visst är jag liten,
men jag skyddar mer,
än om jag inte alls skulle,
stå

jag hör motorljuden från vägen
en regndroppe faller mot marken
där nere flyter livet iväg
här uppe stryker du med handen över min
det börjar kännas var du står

och och.
nu har du huvudvärk,
och och.
jag är ingen vetenskapsman,
men jag vill så gärna ge dig någonting,
som gör så du blir av med värken
och och.
jag vill måla en tavla åt dig,
med svarta vita röda rosor,
men jag är ingen konstnär

så du får nöja dig med den här dikten,
och mig.

~ av d. på december 6, 2007.

4 svar to “i mina dina ögon”

  1. sista stycken, alltså inte sista två raderna – stycket ovanför, det är fint. lite gulligt sådär . japp.

  2. tycker jag också :)

  3. haha. din kommentar = nr 747. tror jag.
    tror jag.
    förresten vet jag vad du ska få i julklapp av martin. hehe.

  4. haha!
    jag är teh proz.
    jag har ingen aning faktiskt. kan mycket väl vara så, kommentarerna fifflar.
    hehe.
    jag bad om 150 :- lösviktsgodis, hoppas på det :’)

Kommentera

 
