Lucka 6: Dina händer


Dina tårar blir större
Våra steg blir tyngre
Dom står utanför nu
Vi blöder ihjäl
Drömmar krossade
Dessa som en gång var verklighet
Dina mönster ger mig trygghet
Jag sväljer gråten och kysser döden
Du är vackrast i världen
Hon sover lungt på mitt bröst
Det är bara vi här nu
Tänk att vi en gång var två
Så lätt det var då
Då när vi grät mot varandra
Nu ligger mina fötter på marken
…om du ändå hade liv.

//David Engelin i sorg 

18/11 -05
                                                                                                                                                                                                                      Denna dikten publicerades första gången 18e november, 2005. Fram till och med julafton kommer jag ge er en gammal dikt varje dag, som en julkalender. Självklart skriver jag nya dikter samtidigt, men dom gamla dikterna kommer märkas med “Lucka X” i titeln, som denna. Tack.

~ av d. på december 6, 2007.

2 svar to “Lucka 6: Dina händer”

  1. åh, fiint ! <3 :)

  2. tack så mycket! :) <3
    den förtjänar en andra chans, ingen verkade tycka om den då, fast då läste nästan ingen heller.

Kommentera

 
