Lucka 7: Djur.


Där brann någonting till rök,
där förändrades våra små liv
Allting etsar fast där bak,
allt vi är med om nu,
allt vi ser och gör,
ligger längst där bak
Och innan vi vet ordet av,
försvinner allt man hade,
och allt man älskade en gång
För allting sker,
nu och här,
framför våra ögon
Tiden har ingen broms,
inte alls som jag ville tro
Tänker tillbaka,
på när du kom där,
helt oförstörd
Kanske det vackraste jag någonsin kommer att få se,
kankse det hemskaste jag någonsin har rört,
men när jag tänker tillbaka kan jag ändå bara le
Jag ville ge dig allt,
allt det där dom berättar om på sagor och film,
det där jag fortfarande drömmer om,
det ville jag bara ge dig
Men livet har ingen broms,
och jag hatar det så.

                                                                                                                                                                                                                      Denna dikten publicerades första gången 24e november, 2006 – då under namnet 2Kanske undrar över mig?”. Fram till och med julafton kommer jag ge er en gammal dikt varje dag, som en julkalender. Självklart skriver jag nya dikter samtidigt, men dom gamla dikterna kommer märkas med “Lucka X” i titeln, som denna. Tack.

~ av d. på december 7, 2007.

2 svar to “Lucka 7: Djur.”

  1. otroligt berörande, och kanske även bland det finaste du skrivit. du är så sjukt duktig!

  2. tack så mycket! jo, den här känns verkligen så som jag vill. så brutalt. <3

Kommentera

 
