Lucka 9: Sadisten.


Längs snötäckta vägar går vi hand i hand
Som två som älskar varandra
Det är kallt och mina ögon har redan tårats
Tårarna hinner frysa till is innan de nuddat marken
Du bryr dig inte, du ser mig inte längre
Jag längtar så efter att återigen bli älskad
Jag längtar så efter att återigen bli sedd
Du har gjort mig osynlig
Som en liten dimma på ditt fönster
Du ser mig, men väljer att blunda för mina tårar
Jag ser dina tankar, dina önskningar, jag vet att jag inte finns där längre
Vill aldrig mer se dig ögonen
Vill aldrig känna dina andetag mot min hud
Vill bara gömma mig där ingen kan se mig
Gömma mig där du inte kan neka mina tårar
För tänk om du skulle börja bry dig
Som du säger att du gör
Tänk om du skulle visa mig att jag är värd mer än allt
Som du säger att jag är
Då skulle ett leende spridas på mina läppar
Då skulle jag kunna ge dig allt
Men så är det inte, och så kommer det aldrig att bli
Hatar att du finns, vill försvinna, vill dö
För utan dig är livet inte värt någonting
Du har gjort mig helt osynlig
Tack för det och tack för allt.

                                                                                                                                                                                                                     Denna dikten publicerades första gången 18e januari, 2006. Fram till och med julafton kommer jag ge er en gammal dikt varje dag, som en julkalender. Självklart skriver jag nya dikter samtidigt, men dom gamla dikterna kommer märkas med “Lucka X” i titeln, som denna. Tack.

~ av d. på december 9, 2007.

2 svar to “Lucka 9: Sadisten.”

  1. en av mina favoriter.

  2. jo, jag vet :) <3

Kommentera

 
