värd att falla för


för er andra som inte får lösenordet. alltså alla utom just thilde.

så dina ögon glöder
som elden i kaminen
dina ögon värmer mig
trots att vi står utanför
och trots att regnet faller

och regnet faller ner på oss
men vi bryr oss inte
vi tar inte ens skydd
utan bara låter det falla

för ju mer det regnar
desto mer känns allt annat

ju mer kyla
destom mer värme

och dina ögon glöder,
mitt hjärta brinner

och vi är så fel.
fortfarande helt fel.
du gör mig rätt.

hel.

klockan slår sex,
sent en söndagskväll

nu är du kysst
av den största idioten i världen
och dom säger att du borde akta dig för mig
men jag kan inte förstå varför
jag är precis som du, ju.

och vi kanske borde akta oss,
men visst är det skönt,
att göra fel?

~ av d. på december 10, 2007.

8 svar to “värd att falla för”

  1. jag gillar att läsa det du skriver. är ofta här och kollar. kan se det där framför mig, och fattar känslan..

  2. oh. vad kul att höra!
    fortsätta läsa och kommentera, utan er vore jag inte mycket.

  3. underbart skrivet!!!!!!!

  4. Men tack så mycket! :)

  5. som jag brukar säga: men om man fryser när man är ute blir det ju så skönt och varmt när man kommer in?

  6. som jag brukar säga: men om man fryser när man är ute blir det ju så skönt och varmt när man kommer in?

    v said this on december 13, 2007 vid 7:47 pm

    2007
    vid
    7 4 7
    Over and out.

  7. 747. den missade jag helt.

    2007. <3

  8. v:
    jo visst finns det en viss charm med att frysa. :)

Kommentera

 
