bland armband och halsband


du liknar bubbelgum till färgen
men dina naglar är svarta

mitt nya smycke är rosa,
det skimmrar i solen
runt min handled,
ett skyddsförband,
en påminnelse

runt din hals,
hänger min enda vän
jag vet att du tar bra hand om honom,
för han är precis som du

du smakar lite hallon,
och lite svart,
kanske är det sorgen,
eller bara färg
fär dina naglar är svarta,
men resten är skärt

och jag undrar så stillsamt,
var kommer färgen,
ifrån?

~ av d. på december 12, 2007.

Kommentera

 
