Lucka 13: När Du vill


Dina hjärtslag slår högt som hästarnas hovslag
De dunkar mot min kalla kind
Utan att jag rör mig ser jag en tår
Den rinner längs din vackra hud
Ned mot din hals, där stannar den
Men bara för en sekund
Du reser dig ifrån marken
Våra hjärtan slår lika hårda slag
Dina läppar formas nu till ett leende
Vi kysser varandra, stjärnorna kan inte hindra oss
Inget kan hindra min kärlek till Dig
I de vackraste sagorna talas det om Dig
I de ljuvaste sångerna sjunger man om Dig
I de mest gripande dikterna skrivs det om Dig
Men bara i det mest undebrara liv jag får träffa Dig
Bara i de mest underbara av liv får jag stå i havet med Dig
Bara i de mest underbara av liv får jag kyssa Dig när endast stjärnorna lyser upp våra fötter

…det är nu vi lämnar, det är nu jag Älskar 

                                                                                                                                                                                                                     Denna dikten publicerades första gången 8e december, 2005. Fram till och med julafton kommer jag ge er en gammal dikt varje dag, som en julkalender. Självklart skriver jag nya dikter samtidigt, men dom gamla dikterna kommer märkas med “Lucka X” i titeln, som denna. Tack.

~ av d. på december 13, 2007.

2 svar to “Lucka 13: När Du vill”

  1. åh, allt i din blogg är så himla fint!

  2. tack så mycket.
    <3
    älskar att höra jsut den kommentaren.

Kommentera

 
