vykort från genéve


mitt hjärta slår två slag för hårt.

och han ville bara skapa liv.

jag ska älska dig till dagen du dör,
och det är ditt döva öra jag viskar i

jag är så säker.

en dag till.
en dag till ska jag stå kvar.
och ni kan säga var ni vill.
jag står inte längra still.

natten föder nya spöken,
natten faller över mig,
som ett stort täcka snö

stockholm är vilse i allt det vita ikväll,
och jag undrar om vi någonsin kommer hitta en stad som är så vilse

ni har så svårt för odjur
jag har så svårt för er
 men jag vill inte dö

jag vill inte dö.
för du förgyller min tid i snön.

~ av d. på december 13, 2007.

Kommentera

 
