Lucka 21: Frös


Nu står jag här ensam, kall och aldeles underbar
Tårarna vi fällde har blivitt till is
Jag står på tå försöker nå dina läppar
Tänk vad lätt du har det
Omkullvällt och kvav
Bordet i mitt rum verkar inte vara detsamma
Släpp mig och låt bomben falla
Allt jag vill ge dig är en ros, allt jag vill ge dig är mitt hjärta
Du är perfekt i månljuset, hemsk i solnedgången
Jag hatar att älska dig 

_________________________________________________________________________________
Denna dikt publicerades för första gången den 1a janurai 2006. Fram till jul kommer jag ge er en gammal dikt med titeln “Lucka xx:…”. Hoppas ni tycker om det mesta.

~ av d. på december 21, 2007.

Kommentera

 
