midnattsdröm


det är sant
luften går ur mig
när jag pratar om dig

jag ska stå mitt kast

en fotbollsplan om vintern
en boll ligger kvar från sommarens spel
jag ligger i gräset
har tagit skydd under snön
en stjärna faller
men jag önskar mig ingenting alls
för allt jag önskar
tycks aldrig slå in
och allt jag önskar är att få vara med dig

men inatt är inte himmlen svart
idag är den kallt blå
som om den ville mig någonting ont
jag önskar så att den inte faller
inte på mig

snön faller från träden
som allt annat
jag försöker fånga flingor med tungan

jag försöker
och jag önskar dig här

~ av d. på januari 3, 2008.

3 svar to “midnattsdröm”

  1. så fint.

  2. tack <3

  3. åh, hur fint som helst! (precis som vanligt)

Kommentera

 
