egomani


missär
en landmina går av
det prasslar till i gräset
du är för nära

en andedräkt i nacken
förstenad pojke på marken
jag tittar upp

en spegel
jord mellan fingrarna
och i natt vill jag bara drömma mig bort

du ser åt mitt håll
men jag vill bara blunda
det där är inte jag
ingenting kan vara så fel
ingenting kan kännas så fel

jag tittar bort
du tittar hit
fingrarna mot väggen
glassplitter i huden
små sår
jag känner ingenting
men du fortsätter pressa
och blodet sprutar
men ingen känner någonting sånt
 inte i mig

~ av d. på januari 6, 2008.

Kommentera

 
