tror du på spöken?


en gång
besteg mitt ansvar en kulle
mitt lilla ego ett berg
för för första första gången
lyckades jag med något
någonting större än livet självt

jag lyckades att lösa någonting
som aldrig livet kunnat skapa

aldrig har jag varit så trött

du frågar om jag tror på Spöken
jag undrar om du tror på Gud

en flicka utan mun
en pojke med ett äpple
han saknar hennes ord så
hon är mest bara tyst

~ av d. på januari 10, 2008.

2 svar to “tror du på spöken?”

  1. jag var på biblioteket idag. Jag frågade var de hade poesin gömd någonstans, och det visade sig vara en hylla långt bak till höger. Lyrik. Jag letade en god stund efter en passande söndags läsning, men hittade inte vad jag sökte.. alls.
    Det var nog dig jag sökte där, en liten bok prydd med er d. Kom dit snart.

  2. oj. tack.
    det där var så fint skrivet att halsen just blev lite tjockare, inuti alltså.

    tack.

    jag ska försöka leta mig dit, och då ska det stå på bokryggen ”er d.” inte David Engelin.
    Just för att du skrev det där.
    Tack.

Kommentera

 
