tiden står still.


i tio år
har jag varit med nu
sett allting
från nord till syd
inte mer än du
inte mindre än honom
som du

sann kärlek finns inom mig

jag skrev en dikt
om en flicka
för att bevisa
för henne
att jag älskade henne

sann kärlek finns inom mig

igår skrev jag en dikt
om en pojke
för att bevisa
för mig själv
att jag älskar
hatar honom

sann kärlek finns inom mig

sjutton år
och jag har sett allting mellan raderna
mellan fingrarna
ljuset börjar skingras runt mig
törnekronan sitter fortfarande kvar
och mitt i allt brinner marken
mitt i allt står en pojke själv

sann kärlek finns inom mig

bakom mig,
två pojkar
naiva
små
ledsna
marken bränner
törnekronan på
tysthetsmaskinen av
allting svartnar för oss
lilla ego
david
och jag.

snart brinner vi

sann kärlek finns inom mig

~ av d. på januari 16, 2008.

3 svar to “tiden står still.”

  1. du klistrar fast mej vi datorskärmen med dina ord.. slutet tar i mitt hjärta<3

  2. oh, tack så mycket.
    ja. slutet är rätt kraftigt. hoppas jag.

  3. underbar

Kommentera

 
