xxx.


om du blir lika gammal som jag
lovar du mig att sjunga låtar från nu?

jag har en känsla
som måste ut
den är mitt försvar
det känns så ovant

så ovant att ha någonting
någonting som helst

du känns

fotografier runt bordet
var det du som sköt?

jag lever för det här
för känslan
blicken
och den där känslan jag får
när gråten nästan stannar i halsen
när ögonen
tåras
röda

ni ser inte på mig som jag ser på mig

~ av d. på januari 22, 2008.

2 svar to “xxx.”

  1. inte bara ordet andlös räcker, jag får verkligt svårt att andas av dina ord. Det är så underbart att jag knappt kan ta in det, så stort och så nära. <3

  2. oh. tack så väldigt mycket. det värmer att höra, det värmer alltid.
    tack <3

Kommentera

 
