femton små år


förlåt för att jag har missat så mycket tid
men till mitt försvar så kan jag säga
”jag minns nästan allt”
problemet är
att du minns allt

jag älskar fortfarande dig
och allt vi gjorde
alla gånger jag fick dig att le
alla gånger du sa tack
alla gånger jag log
och
alla brev
från dig
jag minns allt det

och hur du lät
när du grät
och din jävla blick
det var som igår

korridorer var smalare då
och dina ögon tog upp all plats
mina var små

vi skrev dikter om det

jag saknar allt det
som  jag saknar mig själv
men det här är den jag blivit
det odjur jag har sökt
och om du tämjer mig igen
ska jag vara med dig i fem år till

~ av d. på januari 22, 2008.

4 svar to “femton små år”

  1. du mår bra och det tänker jag inte ta ifrån dig.

  2. som sagt… <3

  3. sjukt fint! det är väldigt snyggt skrivet också, på något sätt. superbra!

  4. Älskling jätte fins skrivet (L)

Kommentera

 
