scenen är min


springer längs vägen
till mitt hjärtas slag
rymmer från tiden
men klockan går
klockan går

du vrider dig i sömnen
kanske du drömmer
kanske du sover
kanske du lever

jag skriver en bok
som ni vet
jag skirver om mig själv
som ni vet
om en pojke som blev förälskad
i sig själv
om en pojke som blev vuxen
och straffades just därför
sista sidan är skriven
pennan ligger på bordet
 – Jag har länge gått vid din sida
 – Det vet jag

Spela schak med mig.

~ av d. på januari 24, 2008.

Kommentera

 
