dämoner


du vet…dämonerna tycker inte om frisk luft
det dom tycker bäst om är om man ligger kvar i sängen
med kalla fötter

jag är inte längre rädd för att bli bortglömd
min största skräck nu
är att inte visa känslor
att inte våga vara klen
drömsk
och liten
svag
ensam
och sårbar
 det är min största rädsla

mina dämoner
är inte lika många som dina
listan är inte lika lång
vare sig framsidan
eller baksidan
men jag är precis
lika svag

~ av d. på januari 31, 2008.

Ett svar to “dämoner”

  1. åh jag är så jätteglad över att ditt avbrott inte varade längre än en dag. dina dikter får mig att känna mig hemma. inte alls ensam. älskar alla dina dikter david. puss

Kommentera

 
