din bästa vän


jag rensade mitt rum inatt
hittade ingenting särskilt
förutom en rad på ett papper
i bläck från dig

jag läste den om och om igen
bara för att se
om det verkligen var från dig

då plötsligt högg det till
som det bara gör
när det är från dig

det blev svårt att läsa
kanske var det för att jag var trött
eller så var det tårarna som skar

det gör rätt ont
men jag älskar dig med

~ av d. på februari 11, 2008.

2 svar to “din bästa vän”

  1. hm, jag tycker om att den sista biten som är lite inskjuten ser ut att vara en ingjuten del på sidan. det är rätt fint.

  2. det är rätt fint, ja.

Kommentera

 
