skillnader


jag har fallit för så många
så många jag inte borde fallit för
en hel bunt för många
som varit för vackra
en hel hög för många
som varit för stolta
men jag trodde inte det var fel
att falla för dig

du var visserligen för vacker
och kanske lite för stolt
men
i mina ögon
var jag lika vacker
när jag var med dig
och
stolt
det var jag också
stolt över att gå brevid dig

men du såg aldrig det
aldrig det vackra
aldrig det stolta
aldrig mig

ibland tänker jag tillbaka
och allting svartnar för en minut
men då du rör vid min hand
och frågar om jag mår bra
då kan jag inget annat än le
för du är precis framför mig
alltid
och för evigt
 det räcker för mig

~ av d. på februari 13, 2008.

Kommentera

 
