gud gav oss en chans


jag föddes i juli,
långt härifrån
där dom inte alls lever,
som här
du tog mig hit,
visade vägen,
genom hela min barndom
när jag ser mig i spegeln,
ser jag inte längre ett barn
utan någon som liknar dig
dina tankar och ideal,
har satt sina spår,
och det är det enda jag är stolt över

~ av d. på februari 17, 2008.

2 svar to “gud gav oss en chans”

  1. jag vill kommentera varje dikt du skriver och berömma dig tills öronen ramlar av.

  2. det du skriver känns, jag älskar när det känns.. samtidigt hatar jag det eftersom det gör så ont, sluta aldrig<3

Kommentera

 
