precis intill noll


nytt liv
med nya skor
en storlek för stor
små drömmar
om stora liv
i små skor

en härtrymt under noll
ett försvunnet hjärta
under noll
en poet med törnekrona
precis intill mig
ett försummat liv
på krig och vin
kan ingen någonsin döda mig?

jag släpar ut varje last jag bär
som om det vore den sista av bördor
innan gud mig frälst
försöker rentvå mitt namn
i faderns, sonen, och den heliga andens namn
försöker
försöker
trakasserad till döds

en kniv mot min strupe
fåglarna flyr
det är korpar som flyger
och det verkar vara parningstid
kan ni döda mig nu?

~ av d. på februari 26, 2008.

2 svar to “precis intill noll”

  1. Du skriver jättebra, verkligen.

  2. Lilja?
    Ramlar vi inte alltid på varandra?
    Tack, detsamma.

Kommentera

 
