är detta livet?


blod
smakar som tårar om natten
och han kunde aldrig sluta gråta

men någon måste väl kunna döda mig?
någon
måste väl våga befria mig?
befria mig från allt hat
alla sömnlösa nätter
med smak av blod
trots att det bara var tårar som rann

kan ingen döda mig
få mig att försvinna
för det är en flyktväg jag söker
snarare än en livslögn

vågorna stötte mot träet
och i kikaren såg kapten land
en måltavla för oss unga
ett alcatraz för dom gamla

är detta land?
– då dör jag hellre

~ av d. på februari 28, 2008.

5 svar to “är detta livet?”

  1. Grymt bra texter:)

  2. …jag vet någon som fick tårar i ögonen.

  3. Silje:
    Tack så mycket.
    Som du säkert redan vet värmer det att höra <3

  4. v:
    …jag fick också tårar i ögonen ska du veta.

    Grattis förresten! <3

  5. åh, tack. :) <3
    hur mår du nu för tiden förresten?

Kommentera

 
