melodi


vi mötes någonstans
nej jag minns inte var
men det var något med den platsen
som fick mig att stå kvar

du tog min hand
liksom kramande den hårt
jag teg

dina skor var svarta
som din jacka
och lugg
det var väl därför jag föll

ja, för jag föll
för varje steg föll jag mer
och jag ville falla mer
som en kruka från ett fönster föll jag ner

men du fångade mig där
precis där vi är
och här börjar våra saga
igen

~ av d. på mars 7, 2008.

2 svar to “melodi”

  1. hej, jag heter Madeleine
    och jag har ett svenska arbete som går ut på att man ska hitta en dikt man gillar och analyserar den.
    Och min vän Felicia tipsade om dina dikter så jag läste några o jag fastnade starkt för den här.
    skulle jag kunna få ta den o analysera på svenskan?
    såklart kommer jag skriva att de e du som gjort den!

    tack på förhand (^^)
    //Madeleine

  2. Självklart skulle det gå bra! :)
    Kom gärna tillbaka och berätta hur det gick! <3

Kommentera

 
