en sån där vän.


jag har en vän som heter jessica
hon har små diamanter i sina ögon
dom glittar till när hon ler
när jag ler
det tycker jag är fint

hon är en sån där
man alltid kan lita på
och det kan verka som
om det finns tiotusen som man kan lita på
men efter ett tag
inser man att det inte är sant
inte alls

men den där jessica
hon är en sån man kan lita på
hon är en sån som får mig att må bra
genom att må bra

som en sån där fågel som kvittrar den första dagen i maj
som götgatan i april
och venedig runt mars
men italien är egentligen ingenting mot dig
ingenting

~ av d. på mars 13, 2008.

3 svar to “en sån där vän.”

  1. Vackert´så vackert, vet precis hur en sådan väns ögon kan glittra, men det är länge sen nu.Jag, släckte glittret i dem!!

  2. Försök lägga lite glitter i ögonen igen.
    En gång försökte jag med det, och nu älskar jag henne mer än någonsin.

  3. Den kärleken,kärleken´ släcker man den, kan den säkert komma igen´men inte likadan?Handlar ju inte om min´kärlek, till objektet -utan dennes kärlek till mej!En stor skillnad´eller hur?

Kommentera

 
