london


om tio år
är jag i din famn
som en docka för tio år sedan

jag ska ta bort alla fönster
så ingen kan se in

ska våga landa
någonstans
framför dig
och ditt hus

men vem är jag nu
vem är du då
och kommer vi någonsin se klart?

shan sa till mig igår
”ni kan gå sönder
som allting annat”
sedan blev allting tyst
 och någonstans inuti mig
gick jag sönder lite
men aldrig ska vi gå sönder
nej
vi ska aldrig dö

~ av d. på mars 23, 2008.

2 svar to “london”

  1. Länge sen jag var här, men nu har jag tagit igen allt jag missat ;) fortfarande lika grymt som jag mindes :)

  2. Välkommen tillbaka my lady! <3

    Tackar. :)

Kommentera

 
