jag såg dig genom solen


det finns en flicka
som jag tjatar om
men mitt hjärta slår ju fortfarande!
och jag lovade henne
att aldrig ge upp
och trots att hon kanske hatar mig nu
tänker jag på henne ibland
och mitt löfte

igår sov jag nog för lite
igen
men det var nog nödvändlig
för solen skar till ordentligt när jag vaknade
och jag insåg
att jag nog aldrig kommer sluta leva

 jag vaknade brevid en flicka
 jag inte alls brukar tjata om
 men som har sin plats
 hon har sin plats i mitt hjärta
 och precis som jag lovade min första kärlek
 vågar jag lova dig
 jag ska aldrig sluta kämpa
 och mitt hjärta ska aldrig få sluta slå
 så länge du finns

mer än så vet jag inte just nu
för
igår sov jag nog för lite
igen
men det var nog nödvändlig
för solen skar till ordentligt när jag vaknade
och jag insåg
att jag nog aldrig kommer sluta leva

~ av d. på mars 24, 2008.

Kommentera

 
