jag blev väl för kvar


david david
var är du?
har du försvunnit igen?

du ska alltid försvinna om våren
du kanske undrar över livet då
det kanske är din tid

dom skriker på mig på andra sidan väggen
men det är 25 mars
och jag har sedan länge gömt mig för allting

våren skrämmer mig
för allting kommer fram
blir så tydligt
ibland minns jag ingenting mer än kärlek
ibland inte ens det
men igår natt
kom jag och tänka på julia
och när hon grät
det satte sig kvar
det är sånt man minns om våren

ibland tänker jag på hur jag var som barn
hur jag skrek
och hamnade här
barnens ögon
alla dessa ögon
alla dessa jävla nätter
en flicka i klänning
mitt i vintern
och julias tårar

ibland är det allt jag minns

eller när jag satt under det där jävla trädet
och visste ingenting som helst om kärlek
men det visade sig vara det enda jag ville ha

så jag gömmer mig om våren
jag skriker
försvinner
kopplar bort
försvinner igen

jag antar att jag blev för kvar i den där sommaren för två, tre, fyra år sedan

~ av d. på mars 25, 2008.

3 svar to “jag blev väl för kvar”

  1. <3

  2. <3 :)

  3. Jag blev väl för tagen av dikten´den stannar kvar som en dröm!Tänker på orden´ de är snart det enda jag minns!!

Kommentera

 
