jag har velat skriva den här dikten i tre år


jag tyckte jag såg dig på tåget igår
men jag hade nog fel
som alltid
när det kommer till dig

jag var på väg in mot stockholm
du var på väg ut
kanske till mig
kanske bara ut
men du var fan på väg någonstans
som alltid
och jag kommer aldrig kunna stoppa dig
aldrig någonsin

jag minns så lite
men så mycket om dig
och dom där två dagarna i mitt liv då jag inte mådde som jag gör nu

det var väl…
tre år sedan nu
ganska exakt
och allting var väl ganska oexakt som nu
men du är nästan precis lika klar som då
precis som jag

~ av d. på mars 27, 2008.

2 svar to “jag har velat skriva den här dikten i tre år”

  1. du gör mej alltid mållös, gör alltid så att jag ryser.. du är underbar <3,
    (vilket jag säkert sagt till dej förut, kom bara ihåg att jag menar det)

  2. :) tack så mycket. det betyder enormt mycket att höra sånt där ska du veta!
    du är underbar du med <3

Kommentera

 
