kan vi inte dansa igen?


jag brukade leka med dig om nätterna
men jag har vuxit ifrån allt det där nu
men kommer du ihåg för några år sedan
när jag började skirka och ville att du skulle ta mig med
men ingenting gjorde?
minns du hur jag skrek så högt att nästan lugnorna sprack
och du var bredvid mig varje sekund?
minns du allt det där?
det var ett tag sedan nu
   och när man inte har pratat med sin bästa vän på för lång tid
   gör dom första orden alltid mest ont
   men inte lika ont som våra sista kommer göra
   förmodar jag
jag hoppas du kan ta mig iväg igen
visa dina små tillflyktsorter
dina smultronställen
det skulle göra mig så glad!
ja
jag kan ta med schackpjäserna
och du kan få vara vit
som du alltid ville förut
för jag vet att du tycker om att börja
börja leka med mig
börja få mig till dig
börja få allting att snurra
och när allting snurrar som mest
det är då vi dansar
och det är då natten blir som mörkast
det är just precis då jag ser ljuset
men du sliter mig alltid ifrån det
varje gång
kan du aldrig låta mig gå?

~ av d. på mars 29, 2008.

2 svar to “kan vi inte dansa igen?”

  1. bäst

  2. haha. ja, jo den är rätt bra faktiskt.

Kommentera

 
