inget mer


jag har placerat ut nålar på mitt golv
så jag tvingas se var jag går
och minsta snesteg gör så ont att kliva på
ändå gör jag ingen ansats att ändring någonting
för mitt golv är mitt liv
och jag lider med det

jag har sett dig gå från svart till vitt
och sedan försvinna i någon gråton
har sett dina pupiller växa större för var dag
sett ditt hjärta delas och skavts
nu är ljuset här
fast din puls ligger på mius två här utanför

och ibland önskar jag att jag kunde göra allting om
göra allt det onda till gott
men jag är ingen hjälte
eller gud
blott en pojke
med hjärtat på fel sida
inget mer

~ av d. på april 5, 2008.

2 svar to “inget mer”

  1. Mhm,
    älskar det!

  2. åh. tack så mycket.

Kommentera

 
