hjälp mig.


jag vill inte sova
för då måste jag drömma om dig
och jag vill inte vakna
för då är du i mitt huvud
och jag vill inte gråta
le eller visa känslor
för allting påminner om dig
vill bara krypa in i en kokong
ligga där
tills jag slutat tänka på dig
om det så tar tusen år

för det gör för ont att drömma
det gör för ont att tänka
och det gör för ont att minnas
men vad fan ska jag ta mig till?

ja
vad gör man om det gör lika ont att vakna
som att somna
lika ont att skratta
som att gråta
lika ont att minnas
som att glömma
lika ont att vara med dig
som att vara utan dig

idag
på perrongen
höll jag i mig själv
för att inte falla
höll i mig själv för att inte göra någonting fel
för att det fortfarande finns hopp
för att du fortfarande lever
för att jag fortfarande älskar dig
som ett hjärta älskar sin låga
men nu vet jag inte längre vad jag ska ta mig till

~ av d. på april 9, 2008.

2 svar to “hjälp mig.”

  1. i know the feeling. vore inte helt fel att stänga in sig i en kokong och stanna där till alla jobbiga tankar om sånt man kanske skulle må bättre av att glömma är borta. :*:*

  2. det vore nog bäst.
    ska nog prata med någon fjäril eller vilka som nu kirrar kokonger, be mrs. fjäril sy en extra liten, så bara jag får plats.

    förresten går jag verkligen sönder…nu.

Kommentera

 
