du återvänder


ett utpumpat hjärta till salu
en rea som pågår i två år
den tjugofemte fyller vi fem månader
jag ångrar
att jag inte såg någonting då
jag ångrar
att du inte visade mig mer
jag ångrar
att vi inte tog någon chans

idag åkte jag förbi det där trädet
och trots att göthberg hade hoppat i närheten
var din jävla kyss den enda som fanns i huvudet
och trots att allas ögon var på mig
kunde jag inte annat
än att falla i gråt

för det var där allting började snurra
det var där du krossade mig för första gången
det var där du var sådär otäckt nära
för första gången

jag kan bara skriva dikter om dig just nu
för du är det enda mitt hjärta saknar
och vill ha
det enda som det vill bli av med
utan att ha

jag tänker vänta under det där trädet den tjugofemte
trots att det är dödsdömt
trots att du inte kommer vara där
men anders och jag kanske en gång för alla blir vänner
åtminstone

~ av d. på april 11, 2008.

3 svar to “du återvänder”

  1. jag är nära till tårar vid det sista stycket <3

  2. jag med.
    <3

  3. Tänkpå miljöproblemen-inga fler tårar´Antarktis smälter och dränker jorden-där försvinner också de sårande orden-här hjälper inte näsdukar´nej, kärleken dog inte, fast du lämnade mej-varför? MVH Gladiatan

Kommentera

 
