du var aldrig tyst


nu när allting har släckts ner
vännerna slutat prata
och musiken tystnat
blir allting så obehagligt mållöst
naket
och ärligt
ja, nästan brutalt

För plötsligt minns jag allting
som om det vore igår
minns allt
som om jag vore där
när allting blev så tyst
då du gick
Ingenting kan hindra mina tankar
när allting har blivit tyst
ingenting kan uppehålla floden
av tankar som bara vill ut
ingenting
och jag måste försöka
försöka tänka
 att jag inte lever för att vara lycklig
och inte är lycklig för att jag lever

det är kvällar som denna
jag bryter tystnaden med tårar
det är kvällar som dessa
jag undrar om någon ska ta mig härifrån
det är såna här kvällar jag saknar sofia
mer än någon annan i hela världen

~ av d. på april 14, 2008.

6 svar to “du var aldrig tyst”

  1. david. nästan den klockrenaste dikten du skrivit. så ärlig och helt underbar. men jag älskar alla dina dikter och det kan jag nog inte säga för många gånger.
    jag finns här om du behöver mig.
    det är bara att smsa<3

  2. fasen vad fint!

    ”och jag måste försöka
    försöka tänka
    att jag inte lever för att vara lycklig
    och inte är lycklig för att jag lever”

    SUPERSNYGGT I ALLA KATEGORIER. ICH BIN MÅLLÖS.

  3. Sådan skön överraskande tvist när du tar in sofia i slutet.

    makalöst.

  4. olivia:
    jag tycker också det, den här dikten är en av mina personliga favoriter, synd att den inte kommer med i boken :(
    tack. jag vet <3
    du är så fin! :*

  5. futureidiot:
    tack så mycket <3
    jag tycker om den där delen riktigt mycket.
    :*

  6. Carol:
    Ja, sofia vänder hela dikten, eller ger en överraskande tvist i slutet, kul att du känner så.
    det var nämligen precis det jag var ute efter.
    tack. <3

    ni är så fina.

Kommentera

 
