lek.


du är min blomma om vintern
och det börjar bli vår

ibland
går jag runt
som om hon inte alls fanns
och ibland
intalar jag mig själv
att det faktiskt är så

men så tystnar allt ner
duvorna flyr för sitt liv
flickorna gömmer ögonen
och jag skriker
JAG SER DIG
DÄR DU STÅR
 lämna mig aldrig mer

du och jag
vi kysstes under ett träd
och där någonstans är jag än idag
MEN KOM TILLBAKA
KOM IGEN
JAG SKA ALDRIG
MER
NÅGONSIN
SÅRA DIG

~ av d. på april 15, 2008.

4 svar to “lek.”

  1. fint, som vanligt :) <3
    tycker om när det är lite caps lock ibland i dikter, det ger styrka när det används på rätt sätt.
    dikterna börjar, som du skrev i dagboken här på bloggen, bli lite mörkare. hoppas du mår bra och att dikterna inte blir mörkare pga att du mår jättedåligt eller så :( <3
    ta hand om dig :* kram på dig!

  2. jag hoppas du mår bra, för jag bryr mig om dig

  3. Felicia:
    åh, vad kul att du tyckte om det. ”lek” är en sån där dikt där jag skriver 100% på impuls, och om någonting fint fastnar på skärmen är det mer tur än skicklighet.

    och nej, nu börjar allting bli lite bättre :) lite vårdikter kommer nog blomma (hehe) upp den närmsta tiden!

    ta hand om dig, och dina vänner <3 puss!

  4. malin:
    åh. tack :* ja, jag börjar må bättre, hoppas allt är bra med dig!

Kommentera

 
