någonting sitter kvar


det börjar bli varmare
och jag är ganska glad nuförtiden
men jag behöver ju dig
särskilt när våren skriker åt mig
att vända håll
vända om
vända allt

men som sagt
jag har blivit lite gladare
ibland ler jag
som om ingenting hänt
som om du aldrig funnits
här

tiden har suddat ut lite spår
lite sår
men någonting sitter kvar
kanske är det alla ord
kanske är det dina ögon
eller ditt hår
någonting sitter fast

du lämnar mig nog aldrig
men det verkar gå
jag kan leva med det
det ska nog gå

och visst har jag blivit gladare
igår skrattade jag
inatt drömde jag inte om dig
men hjärtat hoppar ändå till
varje gång
någonting händer
som berör dig
hjärtat hoppar alltid till
för någonting sitter kvar i mig
som påminner om dig

~ av d. på april 17, 2008.

3 svar to “någonting sitter kvar”

  1. åh. oj. aj.
    man får verkligen den där känslan.. tror att det nog är lite meningen. wow, du beskriver det man önskar att man själv kunnat sätta ord på- och du gör det så bra!
    är förresten barnsligt förtjust i dina dikter, mörka som blommiga. :) men det visst du nog redan.
    Puss!

  2. tack <3
    jag har nästan slut på ord och känslor.
    men du vet ju hur lycklig jag blir när jag hör sånt där.

    PUSS!

    ses i maj

  3. om du har det ljuger dina dikter, och hur hårda/raka/sorgsna dikter än är så ljuger dom inte. du kanske bara är ”utpumpad” för tillfället? det är nämligen jag, men jag vill och hoppas att det eh.. fylls på senare under livet. eller så har jag fel.
    Ja, och det är en sak jag verkligen gillar hos dig.
    <3

    maj.

Kommentera

 
