DET VAR SÅ FÅNIGT


jag kan inte riktigt sova än
varje tanke bränner till
jag kan inte riktigt lämna dig
för varje minne sitter kvar
jag kan inte riktigt le än
du ligger så nära mina läppar
och jag kan inte riktigt släppa taget
för jag vet ju att vi har våra känslor kvar
men allting känns så hopplöst
allting känns så överspelat
allting känns som i höstas
och du kommer igen

du står vid dörren
du står i fönstret
du står i alla mina dikter
som en röd tråd genom april
april!
jag kommer alltid att tänka på dig i april
för du dödade mig då
du dödade mig nyss
och jag är säker
på att du kommer göra det igen
jag är säker
på att du tänker på mig
fast aldrig som då
nej
aldrig som då

~ av d. på april 18, 2008.

Kommentera

 
