s. II


men du
jag minns ju väldigt exakt precis
hur det var
den där gången på s:t eriksplan
när vi sågs
för första gången
och hur du med din broder daniel väska
slog omkull mig

fast nu ljög jag
för första gången vi sågs
var på det där golvet
innan kristian skulle spela
och du låg bara där
med dina tygskor
strumpbyxor
kjol och smink
som om du vore vackrast i världen
och det var du nog också

jag vet
jag är jobbig som tjatar
jag vet
jag är jobbig som finns kvar
men det är inte mycket mer jag kan göra
visserligen
är du värd att dö för
men alla säger nej
och då måste jag lyda
för du vet ju precis hur jag är

men
återigen
s:t eriksplan
där vi gick
sågs
och började
minns hur vi tog oss till hantverkargatan 21
för att se honom
den där pojken
minns den där fyran
vi tog
den där jävla fyran
som alltid får mig att må dåligt
som alltid får mig att slå ner blicken när jag åker över rålis
rålis
där jag kysste dig
där du försvann
där på en annan fyra
där jag pussade din kind
och du åkte vidare
där jag blev kvar

men den här dikten handlar om s:t eriksplan
där vi sågs
och du var hes
jag var rädd
du var söt
och jag var rädd
du var ett nytt liv
och jag var fortfarande bara
rädd

minns hur bodil gick sönder lite
när du började ta plats
minns hur vi startade små klubbar
när du började karva en plats
minns hur du var kär i den där pojken
när jag började bli kär i dig
och allting känns som igår
fast det nog var sju, åtta månader sen
men jag glömmer dig nog aldrig

~ av d. på april 19, 2008.

2 svar to “s. II”

  1. Har du gått och kärat ner dig i Sofia igen? :)

  2. Det var ju länge sen nu.

Kommentera

 
